zaterdag 8 november 2014

A midsummer nights dream.

Hello everyone,

Oke ik zal maar gelijk eerlijk zijn.. Ik heb slecht nieuws.. Ik ben begonnen met vloggen, alleen kan ik het niet afmaken of hier op mijn blog zetten of ergens anders op internet. Hier waar ik zit is iedereen heel streng over wat je op de camera mag zetten en wat niet. Zo probeerde ik foto's te maken in Walmart maar ben ik er gelijk op aangesproken (laat staan filmen in Walmart) Ook op school is het erg moeilijk om te filmen, sommige mensen vinden het niet erg, sommige mensen vinden het wel erg en docenten mogen en willen absoluut niet in beeld, komen ze wel perongeluk in beeld en zet ik het op internet mogen ze mij aanklagen (En daar heb ik dus absoluut geen zin en tijd voor !) Ook de meeste mensen die ik goed ken en mee omga (zoals vrienden en mijn host ouders) willen liever niet in beeld komen. Dus ik kan niet in winkels vloggen, op school, thuis of waar dan ook en dat maakt het wel heeeeel erg moeilijk om een vlog te maken want ik zou geen andere plek weten waar ik dan kan filmen en dingen kan laten zien.. Dus het spijt me heel heel heel erg maar na 2 dagen elke keer gehoord te hebben waar ik niet mag filmen ben ik er maar mee gestopt.. Wel zal ik nog steeds een blog maken over A week in my life maar dan met foto's inplaats van filmpjes.

Week 43.

Deze week was weer een erg drukke week. Het begon gewoon rustig, maandag en dinsdag had ik eigenlijk niets te doen en ben ik gewoon naar school geweest en na school gewoon weer naar huis gegaan en 's avonds zijn we uit eten gegaan bij een mexicaans restaurant. Niets speciaals of bijzonders dus. Maar vanaf woensdag begon de drukte (Of tenminste zo druk had ik het niet maar ik had het gevoel dat ik het druk had en ik wil graag denken dat ik het druk heb...) Woensdag na een lange schooldag (zoals elke schooldag) besloot ik na schooltijd te blijven, waarom ? Nou hier komt ie hoor... Probeer niet TE verbaasd te zijn.... Voetbal training ! Ja dat las je goed, voetbal training. Roos en voetbal... Nu denken de meeste die dit lezen en mij kennen (vooral iedereen van school) WHUTT ????? Roos en voetbal ? Dat is totaal GEEN combinatie ! Dat is het zelfde als je een lama in het veld neer zet en waarschijnlijk kan die nog beter scoren. En ik begrijp al die gedachtes want vorig jaar had ik een 4 voor voetbal op school en vooral de gene die mij hebben zien voetballen weten hoe slecht ik ben... Maar dit jaar dacht ik: Laten we eens een keer wat anders proberen, voetbal ! Dus woensdag na schooltijd ben ik gebleven en heb ik gevoetbalt, en nu weet ik weer waarom ik een 4 had vorig jaar... Ik suck in voetbal ! En niet zo'n beetje ook... Maar gelukkig is het meiden voetbalteam ook niet zo heel erg goed, dus ookal steek ik er nog wel een beetje boven uit (omdat ik zo slecht ben) het valt niet zo heel erg op zoals in Nederland. Toch denk ik maar niet dat ik ga voetballen, is toch niet helemaal mijn ding... Verder heb ik die middag na voetbal erg lang zitten wachten voor de school, want ja geen auto.... Dus altijd proberen iemand te vinden die je thuis kan brengen..

Donderdag was ik van plan om weer naar cosmectology te gaan om mijn haar weer opnieuw te doen (Of iets anders er mee te doen) maar ik was na schooltijd zo moe dat ik maar naar huis ben gegaan en eigenlijk niets meer heb gedaan.
Vrijdag was wel een erg drukke dag ! Natuurlijk eerst gewoon naar school gegaan maar ik had een kaartje gekocht om die avond bij het theater stuk te gaan kijken van school. Theater deed een toneelstuk van Shakespeare, A midsummer nights dream. En daarna was ik door mijn theater docent uitgenodigd om te blijven voor the cast party (gewoon een gezellig samenzijn met iedereen die meedeed aan het toneelstuk of meehielp) Natuurlijk was het niet de bedoeling dat ik bleef want ik had verder niets te maken met het toneelstuk maar ze maken een uitzondering voor mij omdat ik een foreigner ben (: (ja dat heeft zo zijn voordelen soms, zo mag ik met de theater groep mee naar een festival binnenkort, en een hele dag school missen !) Het toneelstuk zou om 7 uur beginnen en ik was om 3 uur uit, ook zou ik na schooltijd nog een halloween kostuum kopen want die dag erna zou ik een halloween party hebben. Dus van 3 uur tot 7 uur genoeg tijd ! Tenminste dat dacht ik..... Natuurlijk moest ik precies die dag de schoolbus missen !!!!!!

De bel was gegaan en ik moest snel nog even wat doen voor jaarboek (camera pakken omdat ik die avond foto's moest maken van het toneelstuk) Natuurlijk lagen er iets van 10 camera's in de kast en wist ik niet welke camera ik moest nemen en kon ik geen sd kaartje vinden. Ik was bang dat ik de bus zou missen dus heb ik maar gewoon een random camera gepakt en had ik bedacht dat ik gewoon mijn eigen sd kaartje erin zou stoppen. Dus ik bijna rennen door de gangen van de school, expres een kortere weg genomen (wat ik normaal nooit doe) En toen ik de school uit kwam rennen reden net alle bussen weg.... Ik stond buiten en voor mijn neus reed mijn bus en alle andere bussen weg... Dus ik helemaal om moeten lopen (want het was zo'n deur die je alleen van de binnenkant kan openen) en toen ik eindelijk aan de voorkant van de school was ben ik maar binnen in de gang gaan zitten en geprobeerd een lift naar huis te vinden, zonder succes !!!! Natuurlijk had iedereen het ''druk'' dus moest ik op mijn host moeder wachten die pas om 4 uur klaar was met werken en daarna helemaal terug moest rijden van Conroe, dus tussen half 5 en 5 uur was ze bij de school. Dus inplaats van 4 uur tijd tot het toneelstuk hadden we nog maar 2 uur de tijd... Dus wij snel mijn host sister opgehaald en naar Humble gereden (20 minuutjes ongeveer denk ik...)

Toen we bij de kostuum winkel aankwamen heb ik zo snel mogelijk geprobeerd een kostuum uit te zoeken maar het was super druk en het kostuum dat ik wilde hadden ze natuurlijk weer niet... Toen we eindelijk een uur later (Zo druk was het en mijn host zusje van 3 was SUPER langzaam en sloom dus dat duurde allemaal wat langer) klaar waar had ik nog maar een uur om naar huis te komen, eten en de camera op te laden. Want ja ik dacht toen we in de auto zaten: laten we eens zien of de camera eigenlijk wel opgeladen is, en natuurlijk was die niet opgeladen... Jammer genoeg wilde mijn host moeder ergens eten gaan halen (Waar ik natuurlijk totaal geen tijd voor had!) maar gelukkig kwam mijn host dad net van zijn werk en was toevallig ook in Humble. Dus bij een benzine station ben ik snel overgestapt in zijn auto en zijn we naar huis gereden.

Eenmaal thuis probeerde ik de camera op te laden maar de oplader was kapot ! (tuurlijk moest ik weer hebben) Dus alles geprobeerd om de batterij op te laden maar niets werkte... En voor dat ik het wist was het alweer kwart voor 7 en moest ik me snel klaar maken voor het toneelstuk. Maar zoals altijd was ik te laat en stond mijn docent me op te wachten zodat ze de deuren kon sluiten als ik binnen was.... Het normaal 3 uur durende Shakespeare toneelstuk duurde maar 30 minuutjes maar was wel heel goed en erg grappig ! Nadat iedereen weg was kwam er opeens super veel eten te voorschijn en hebben we allemaal lekker gegeten en nog een paar spelletjes gedaan (statues in the park en Splet) Ik vond het super leuk en heb natuurlijk erg veel gelachen. Daarna was Paul zo aardig om me weer thuis te brengen zodat mijn host mom weer niet helemaal naar de school hoefde te komen om mij op te halen.





De volgende dag werd ik erg laat wakker.. Het was namelijk pas half 11 toen ik thuis kwam en ben nog een tijdje opgebleven dus was natuurlijk erg moe. Die hele middag was ik druk bezig met mijzelf klaar maken voor die avond want mijn local coördinator gaf een Halloween party ! Ik was super women ! Of super girl... iets met super... Rond 5 uur kwam mijn coördinator mij ophalen en zijn we naar haar huis gegaan. We hebben de laatste voorbereidingen voor het feest gedaan en voor ik het wist was het alweer half 8 en kwamen de eerste mensen al binnen. Het feest was erg leuk vooral omdat ik eindelijk wat andere foreign exchange students kon ontmoeten (ik kende er al 3 maar wilde de andere 4 ook ontmoeten) We zitten dus met z'n 8e bij de zelfde 2 local coördinators. Er zijn er 2 uit Brazilie, 1 uit Colombia, 1 uit Duitslands, 1 uit Taiwan, 1 uit Korea, 1 uit Finland en 1 uit Nederland (Dat ben ik !!!!) Erg multi culti dus. Het feest was erg leuk en was weer rond 11 uur, half 12 thuis.
Luiz, Sanna, Isabela, Laura en ik. 


Ik en Sanna de Foreign Exchange Student uit Finland

Sanna, ik, Laura en Isabela


Het spijt me trouwens heel erg dat het zo lang heeft geduurd voordat ik deze blog heb gepost en dat ik zo erg achter loop met mijn blogs en nu pas een blog erop zet over ongeveer 3 weken geleden maar jammer genoeg heb ik geen WIFI meer thuis omdat het apparaatje kapot is en toen we eindelijk een nieuwe hadden was die ookal na 5 uur kapot... Via de school WIFI kan ik niet op mijn blog komen omdat deze site geblokkeerd wordt en een hele blog schrijven op mijn mobiel is erg lastig en dan zou ik er geen foto's op kunnen zetten dus moet ik het op mijn laptop via mijn mobiels HotSpot doen maar dat werkt ook niet al te goed... Dus sorry sorry sorry en ik zal zo snel mogelijk proberen om meer bloggen te posten die wat meer up-to-date zijn !

Bye bye, Rosemaryn !!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten