maandag 19 januari 2015

Christmas

Hello everyone....

Ja ik weet het.... Niemand hoeft het me te vertellen..... Ik zou me moeten schamen.... Mijn laatste blog die ik posten was in December en ging over November.... Maar ik zal heeeeeel eerlijk zijn. Ik heb de laatste tijd niet echt veel zin gehad om een blog te maken en te posten, 1. Omdat ik super veel tijd in zit (En dan zou je zeggen, Roos je typt alleen wat je hebt meegemaakt. NEE... Heel eerlijk het is wel een beetje meer dan dat, en voordal als ik foto's erbij wil uploaden duurt het soms dagen... Het upload systeem is niet zo snel.....) en 2. Omdat ik gewoon heel even alles wilde mee maken zonder gelijk alles weer op een blog te zetten. Maar nu zijn we onderhand een maand en iets langer verder dus word het toch wel weer tijd... Nu ook omdat ik weer heel wat heb meegemaakt dus ook weer iets om over te vertellen heb.

We gaan even terug de tijd in tot de week voor Kerst vakantie. Volgens mij was de week voor de Kerst vakantie 15 December. Zo niet dan... sorry maar imagine dan maar even de goeie datum want ik kan het me echt niet meer herinneren.

15 Decemeber.
De laatste week voor de Kerst vakantie was eindelijk hier ! Hoe leuk ik school ook vindt 2 weekjes geen school en lekker uitslapen en niets doen elke dag vindt ik ook helemaal niet erg. Deze school week was wel iets specialer dan de andere schoolweken. We hadden finals. Je kan het zeg maar een beetje vergelijken met tentamen week. Je krijgt aan het eind van elk semester een soort van toetsweek alleen werkt het wel wat anders dan in Nederland. 1 ding wat ik heeeeeeeeeel veeeeeeeel beter vond was dat ik niet eens in elke les die ik had een eind toets hoefde te maken. Elke Junior (Want dat ben ik) Heeft 8 verschillende lessen, in al die 8 verschillende lessen moet je een eind toets maken. Maar als je hogen dan een 80 hebt in die les en je niet meer dan 3 keer absent bent geweest in de les kan je met een handtekening van de docent (Die de docent altijd MOET geven) onder de toets uitkomen. Voor Juniors geld de regel. Je moet minstens 4 eind toetsen maken dus dat betekend dat je onder 4 andere toetsen uit kan komen, voor een Senior telt dat je minstens 2 eind toetsen moet maken dus kan je er onder 6 uitkomen en Sophomore en Freshmens moeten minstens 6 toetsen maken dus kunnen ze er onder 2 uitkomen. Als ze aan alle regels voldoen natuurlijk.

Dus dat maakte het voor mij wat makkelijker want natuurlijk had ik geen zin om voor elke les te leren dus besloot ik alleen, Engels (Want daar had ik een 72 in, wat SUPER slecht is !), AG (Omdat AG toch super makkelijk was en we mochten onze notities erbij houden), U.S. History (Omdat ik daar een 78 in had wat nog steeds niet echt goed is), Business management (Omdat als je een 100 haalde bij de toets je een certificaat Powerpoint kon krijgen en aangezien ik toch ICT had op het Schoonhovens College en examen erin had gedaan dacht ik dat ik dat wel kon halen en die certificaat makkelijk binnen zou zijn maar jammer genoeg heb ik bij de hele toets van iets van 40 vragen 1 foutje gemaakt waardoor ik een 99 had en geen certificaat heb gekregen !!!!! *snik* *snik*) en Yearbook (Omdat we daar geen echte toets in kregen en de docent ons toch wel allemaal 100's zou geven en we daarna met z'n alle lekker gingen eten !) Ik heb geen toets gemaakt in Theater (Omdat ik al mijn werk had ingeleverd van het hele semester dus had de docent mij al een 100 gegeven en hoefde ik de toets niet meer te maken), Food Science (Omdat ik daar een 95 in had en ik anders veeeeeeel te veeeeeeel termen moest leren en daar had ik dus echt GEEN zin in) en Algebra (Ik wil niet opscheppen ofzo maar in algebra had ik een 97, terwijl dit mijn aller eerste jaar algebra is en ik het hiervoor nog nooit heb gehad en het is ook nog in het Engels, alleen mijn Algebra docent kan zelf amper Engels dus het is ook nog eens moeilijk te verstaan *Random applause*. Maar even serieus nu, ik was veel te bang dat ik met die toets net iets te veel fouten zou maken waardoor mijn 97 omlaag zou gaan en dat wilde ik niet en het is best lastig om een 97 nog omhoog te krijgen tenzij ik een 100 zou halen maar daar ging ik niet vanuit...)

Vrijdag ochtend was mijn laatste toets en dat was in yearbook. Een echte toets was het niet en iedereen heeft een 100 gekregen. Wel had iedereen eten mee genomen en deden we Secret Santa (Zeg maar surprises zoals wij met Sinterklaas doen). Dus terwijl we allemaal lekker aan het eten waren was iedereen ook gelijk cadeautjes aan het uitpakken. Daarna rond 12 uur ging de laatste bel en ging iedereen die met de bus moest naar de kantine om te eten en iedereen die een auto heeft of werd opgehaald lekker naar huis. Jammer genoeg waren de bussen er pas om een 1uur dus moest ik een uur wachten in een overvolle kantine... Want normaal zijn er altijd 3 lunches dus is iedereen verdeelt in 3 verschillende lunches maar deze keer was iedereen in 1 lunch.

Die zelfde avond nog zijn mijn host ouders nog naar LoveLady gegaan maar ik ben niet mee gegaan want dinsdag avond zouden we weer gaan voor een week. Dinsdag avond nadat wij thuis zelf alle cadeautjes hadden uitgepakt (Vooral mijn host zusje) zijn we naar mijn Host moms vader geweest want mijn host soms stiefzus zou ook komen met haar kinderen en man die helemaal uit New York kwamen. We zouden een week in Lovelady blijven wat echt super lang is ! We zaten met 13 mensen in 1 huis met 5 bedden, 1 uitklapbank en 1 andere bank en een stoel dus het was zeker overvol ! Ook was er maar 1 badkamer dus jammer genoeg heb ik die week ook vaak met koud water gedoucht omdat het warm water op was.... De eerste nacht heb ik in de kamer van mijn host soms broer geslapen en heeft hij op de bank geslapen. De nachten daarna heb ik op een inklap bedje in het gangetje geslapen. Niet echt het meest comfortabelen want iedereen moest elke keer door mijn gangetje om naar hun slaapkamers te moeten of om terug naar de woonkamer of keuken of wc te moeten... Dus die hele week sliep ik pas laat want slapen is niet heel erg makkelijk als iedereen 100 keer langs je bed loopt. Ook was het erg jammer dat iedereen ziek was... Het begon zo: Toen we daar aankwamen vrijdag was de middelste zoon van mijn host moms stiefzus ziek, daarna mijn host soms stiefzus zelf ziek, daarna werd haar jongste zoon ziek, daarna werd haar man ziek, daarna werd mijn host dad ziek, daarna werd Kim mijn host zusje ziek, daarna werd ik ziek, daarna werd mijn host moms broer ziek en op het laatst was de oudste dochter van mijn host soms stiefzus ziek.... Een hele hoop zieken gelukkig was het wel allemaal verspreid over 2 weken maar daar kom ik allemaal later nog wel op terug.

Woensdag avond zijn we naar mijn host soms tante gegaan om daar cadeautjes uit te pakken. Ze hadden ook aan mij gedacht en ik heb een hele mooie sjaal gekregen, een lekker dekentje en wat lekker dingetjes voor onder de douch. Toen we daarna terug kwamen hebben we nog met de hele familie cadeautjes uitgepakt en heb ik nog iets voor onder de douch gekregen en nog een deken. De volgende ochtend (Donderdag ochtend) Heeft iedereen nog meer cadeautjes uitgepakt en heb ik nog wat bij geslapen omdat ik die hele nacht amper geslapen had.

Die zelfde dag zijn we ook nog naar de dierentuin in Lufkins geweest. Het was niet echt een hele grote dierentuin maar wel super leuk om even naar toe te gaan. Het was er ook heel erg rustig want ik ken niemand die op kerst dag naar de dierentuin zou gaan.... Natuurlijk hebben we erg veel dieren gezien en was het wel fijn dat je niet overal tussen dor hoefde te dringen om de dieren te zien omdat er niemand was. Daarna zijn we nog voor avond eten naar CECE's geweest een pizza restaurant. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat dit de bijzonderste kerst ooit is geweest.... Dierentuin en pizza restaurant... Die avond hebben we ook nog vuurwerk afgestoken omdat ze in New York zelf geen vuurwerk af mogen steken en aangezien het in Texas wel mag wilde ze dat heel erg graag doen. Dus we sloten kerst af met mooi vuurwerk.








Me !!!!

de kerstman in Texas





De naam van de dierentuin

treintje waarin we een rondje hebben gereden

Omgeving

Omgeving

Omgeving


De volgende dag zijn we naar het Texas Prison Museum in Huntsville geweest wat erg leuk maar vooral ook interessant was ! Natuurlijk zijn de gevangenissen in Amerika heel erg anders, zeker niet zo luxe als ons gevangenissen in Nederland ! Zo slaap je op van die harde betonnen lig planken met een dun matrasje erop, ik heb geen eens een deken gezien !!!! En heb je verder alleen een nachtkastje en een wc in je cel... Jaa het is echt waar in Amerikaanse gevangenissen heb je geen apart hokje voor de wc ! Iedereen kan lekker meegenieten als jij op de wc zit. 1. Omdat je met meer dan 1 persoon in 1 cel zit, en 2. omdat je geen muren hebt en geen deur het zijn spijlen waar je door heen kan kijken, dus je kan je overburen altijd zien en die kunnen lekker mee genieten als jij daar op die wc je ding zit te doen... Zou NIETS voor mij zijn !!! Ik heb al grote moeite met de openbare toiletten, in restaurants en op school omdat dat ook alleen maar een paar planken zijn waar je onderdoor, bovenop en tussendoor kan kijken..... Ook is er natuurlijk nog steeds de doodstraf in Texas dus een groot gedeelte ging daar ook over, en hoe gruwelijk het ook is het was wel erg interessant om erover te lezen ! Verder ging het vooral over de history van de Texas gevangenis en over mensen die in de gevangenis hebben gezeten.





















Die vrijdag avond hebben we nog meer vuurwerk afgestoken en een groot kampvuur gemaakt en smores gemaakt (kracker, met daartussen chocola en gesmolten marshmallow met daarop nog een cracker, Jummie !!!) Zaterdag, zondag en maandag hebben we eigenlijk niet echt iets gedaan. Vanaf zaterdag begon ik me niet zo heel lekker te voelen en mijn host dad had het zelfde probleem. Hij is lokaal zondag naar huis gegaan omdat hij maandag weer moest werken maar ook omdat hij zich niet zo goed voelde. Maandag zijn wij ook weer naar huis gegaan. Die hele week hebben we ook veel spelletjes gedaan en gewoon nog films bekijken maar ik was wel weer erg blij om lekker terug naar huis te gaan en weer in mijn eigen kamer en eigen bed te slapen ! Jammer genoeg was ik die week daarna ziek en heb ik eigenlijk helemaal niets gedaan, alleen maar in mijn bed gelegen, veel water gedronken (Niet eens gegeten) en wat films gekeken. Woensdag was oudjaars avond maar we hebben verder niets gedaan. Mijn host ouders waren allebei al om 10 uur naar bed gegaan dus ben ik zelf opgebleven tot middernacht en heb toen met mijn ouders gefacetimed. Heb jammer genoeg het vuurwerk niet gezien want de ramen hier zijn klein en vies en er stonden te veel bomen om iets te kunnen zien. De volgende dag heb ik verder ook niets gedaan. Tot deze dag heb ik jammer genoeg nog steeds geen Happy New Year gehoord in dit huis van niemand niet... En we zijn nu okal 2 weken verder dus ik denk ook niet dat dat nog gaat komen.....

Gelukkig hebben mijn vrienden mij wel allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst en van hun heb ik ook allemaal leuke cadeautjes gekregen voor kerst ! Shirt, Oorbellen, ketting, nagellak, sleutelhanger, heeeeel veeeeeel Amerikaans snoep en met sommige vrienden moet ik zelfs nog kerst cadeaus doen ! (Jaa beetje laat maar we hebben nog steeds kerst cadeau plannen)

Ondertussen zit ik weer gewoon op school en heb ik al weer super veel plannen voor het semester ! Wat zit er allemaal precies aan te komen... Prom en iets over een party bus, senior pictures (Ookal ben ik geen senior), Er zijn wat plannen over met vrienden naar Houston en overnachten in een hotel en misschien zit ik ondertussen al in ROTC en heb ik mijn Air Force sportkleding al gekregen en is mijn uniform al besteld, maar misschien ook niet...... Hier ga ik allemaal pas over praten in mijn volgende blog die er zo snel mogelijk aankomt ! En deze keer meen ik het ! Ik zorg ervoor dat mijn volgende blog er zo snel mogelijk opstaat !

Bye bye, Rosemaryn !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten