zondag 5 oktober 2014

Houston zoo and the fair.

Hi y'all !

Het is alweer bijna 2 weken geleden sinds ik mijn laaste blog posten, tijd vliegt ! Het is alweer Oktober ! Ookal voelt het nog totaal niet als Oktober. Ik heb nog steeds het gevoel alsof het hoog zomer is, het zonnetje schijnt nog steeds lekker, alle bomen zijn nog groen en het is nog steeds tussen de 28 en 33 graden ! Ja je las het goed, het was geen spelfout 28/33 graden in Oktober !  Dus nog steeds lekker zweet weer. Verder is er in deze 2 weken natuurlijk weer veel gebeurd. Maar eerst gaan we even 2 weken terug de tijd in.

20 September. 

Na een lange vrijdag avond (homecoming game) heb ik de volgende ochtend lekker lang uitgeslapen tot mijn host moms vader opeens voor de deur stond. Ik ben gelijk mijn bed uit gegaan en heb snel wat gegeten want we gingen naar de dierentuin ! The Houston Zoo ! Waar ik echt super veel zin in had, het was namelijk alweer een tijdje geleden sinds ik naar de dierentuin was geweest. Houston zoo  ligt midden in Houston, wat best impressive is. Ze loop je tussen alle hoge gebouwen en drukke straten, en zo loop je een dierentuin in met allemaal dieren. Het was echt een super grote dierentuin en heb niet echt het idee dat we alles gezien hebben maar gelukkig gaan we nog een keer terug want vond het echt super leuk ! We zijn de hele dag in de dierentuin geweest en hebben natuurlijk zo veel mogelijk dieren gezien als we konden. Ook zijn we nog een beroemde basketballer tegen gekomen ! Trevor Ariza ! Trevor Ariza speelt voor The Houston Rockets. Heel eerlijk toen ik hem ontmoete had ik geen idee wie hij was maar deed maar net of ik groot fan was zodat ik op de foto met hem kon....
Met Trevor Ariza op de foto


Gijtjes borstelen en aaien






















Verder die avond heb ik mijn hele kamer schoongemaakt. Eerst zijn we naar family dollar geweest om schoonmaak spullen te kopen en daarna heb ik m'n hele kamer schoongemaakt, gesopt en gezogen (Hoe ik daar nog energie voor had na een hele dag in de dierentuin ? Geen idee..) Maar mijn kamer is nu wel echt super schoon ! (nu proberen bij te houden... Dat is het grote probleem !) Heel schoon was het namelijk niet, ben er zelfs achtergekomen dat de boven kant van mijn ventilator rood is ! Voor de laatste 5 weken dacht ik dat m'n ventilator grijs/zwart was...

Die zondag hebben we niet zoveel gedaan, heb (geprobeerd) uit te slapen en verder die middag hebben we buiten gespeeld met mijn host zusje en hebben we in de buurt rond gelopen wat kinderen uit de buurt ontmoet en gewoon lekker alles soort van rustig aan gedaan (was best lang lopen om de hele buurt door te komen en heb geen conditie)

De rest van de week heb ik gewoon school gehad, een super normale leuke school week zoals elke school week. Ookal had ik wat opstart probleempjes aan het begin met vrienden maken (wat normaal nooit mijn probleem is maar Amerikanen zijn toch net was anders dan Nederlanders, en het leek net of ze mean girls nadeden) en mijn draai vinden, dat is nu gelukkig allemaal helemaal weg ! Begin mijn draai hier te vinden, mensen beginnen mij te herkennen en over mij te horen op school wat natuurlijk allemaal super leuk is ! Vanaf hier kan het waarschijnlijk alleen maar beter en beter worden.

Vorige week, weekend zijn we naar LoveLady geweest, een small small small town ergens in the middle of nowhere in Texas. Ben er al een keer eerder geweest want daar woont de vader van mijn host mom. We zouden vrijdag avond al gaan maar hebben toch besloten om zaterdag te gaan. Het was de bedoeling dat we uit zouden slapen maar mijn host sister was zo excited dat ze 's ochtends vroeg al bij mijn bed stond te springen dat ik snel moest gaan aankleden omdat ze zo graag naar opa toe wilde.  Dus zaterdag ochtend zijn we naar LoveLady gegaan. Toen we daar aankwamen hebben we snel wat gegeten en zijn daarna naar de fair (kermis) geweest. De fair was ergens in an other small town, maar was wel erg leuk ! Heeeeeeeel anders dan een kermis in Nederland, deze kermis was veel meer country ! Er waren niet alleen attracties maar ook allemaal kraampjes met mensen die dingen verkochten, en er waren verschillende country bans die de hele dag en avond door muziek speelde. Dus was erg gezellig, de hele middag hebben we bij de kraampjes gekeken en gewoon lekker gezeten, gegeten en naar de muziek geluisterd. En 's avonds toen mijn host moms nichten er waren met hun kinderen zijn we in alle attracties geweest en hebben we wat van die spelletjes gespeeld (niets gewonnen.... ): )
Daarna zijn we nog even snel naar de MacDonald geweest en heb ik een hamburger naar binnen gewerkt. Toen we terug in het huis van mijn host moms vader waren hebben we nog phase 10 (kaart spel waar ik verslaafd aan ben) gepeeld en ben daarna naar bed gegaan.
Ik en mijn host moms broer






De volgende ochtend heb ik lekker lang uitgeslapen. Die middag zijn we spaghetti wezen eten bij de kerk. De kerk had dat georganiseerd omdat er iemand van de kerk een operatie nodig had en zo hoopte ze geld in te zamelen, dus zijn we voor 10 dollar per persoon spaghetti wezen eten. Het was trouwens super lekkere spaghetti, met salade en dessert (super veel soorten cake om uit te kiezen !). Het was echt heel erg lekker ! Wat ik trouwens super mooi vond was hoe iedereen bij 1 kwam en geld gaf om spaghetti te komen eten omdat 1 iemand een operatie nodig heeft. Dat zouden we in Nederland ook meer moeten doen eigenlijk !



Verder die zondag heb ik geschoten met van die lucht air geweren (weet niet precies hoe die heten) en een beetje baseball gespeeld (eigenlijk alleen geprobeerd die bal te raken met zo'n knuppel) we zijn die avond weer terug naar huis gegaan want de volgende dag was weer gewoon een normale schooldag.

Ik hoop de volgende post er zo snel mogelijk weer op te zetten !

Bye bye, Rosemaryn !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten