maandag 15 september 2014

9/11

Hello everyone,

Mijn laatste blog die ik posten ging over 2 weken terug, sommigen zullen zich misschien afvragen wat er verder nog in de weken daarna is gebeurd en of het allemaal goed met mij gaat op school. Gelukkig kan ik daar JA op zeggen ! Ik vindt school GE-WEL-DIG. Elke dag weer ontmoet ik nieuwe mensen en maak ik nieuwe vrienden. Maar nog steeds heb ik niemand ontmoet die uit zich zelf weet waar Nederland is... Eigenlijk elke keer als ik iemand ontmoet wordt het erger en erger... Zoals vandaag bijvoorbeeld. Ik zat in Algebra een boek te lezen (Ja sinds ik hier ben lees ik opeens super veel...) tot iemand vroeg: Is that the Fault in our stars ?' Waarop ik zei: yes' waarop een ander zei: Wait what language is that ?' Waarop ik weer zei: Dutch' Waarop hij vroeg: So you're from Dutch?' Waardoor ik heel erg hard moest lachen, en het werd alleen maar erger want een jongen die mee aan het luisteren was zei daarna: Where is Dutch?' Waardoor ik natuurlijk niet meer bij kwam van het lachen. En het ergste... Ze waren Seniors... Laatste jaars studenten... Meetsal 17 of 18 jaar en gaan daarna meestal naar College (Universiteit). Maar onlangs dat niet iedereen even snugger is op deze school vindt ik het toch super leuk. De school spirit die iedereen heeft, amazing. De football spelers die in hun football tenues lopen, de cheerleaders die in hun cheerleader uniforms lopen, de ROTC soort van school leger die in hun uniforms lopen (Wat ik waarschijnlijk next semester ga joinen ! zie foto's van mensen in uniforms) het early army nog wat die in hun uniforms lopen, WildCat school t-shirts, band t-shirts, club t-shirts, sport team jackets allemaal fantastisch ! Ja ik had verwacht dat het wat school spirit zou zijn, wat ik mezelf uit m'n hoofd probeerde te halen is dat het precies het zelfde zou zijn zoals op tv en in films omdat ik niet ''teleurgesteld'' wilde raken als het niet zo was.. Maar het is wel zo and I love it ! Hoe ik straks over 10 maanden weer terug moet in het saaie Nederlandse school systeem, ik heb echt nog geen idee... Maar laten we daar nog maar even niet aan denken.


Nu even waar het hier echt om gaat en de reden waarom ik dit post. 9/11. Natuurlijk weet iedereen wat die datum betekend en wat er is gebeurd op die datum. En natuurlijk is dat in Amerika een big deal, ook op mijn school. Docenten praatte erover in bijna elke les. In de pauze draaide ze een film over 9/11 en aan het eind van de dag, moesten we met z'n alle naar buiten waar die leerlingen in die coole uniformen buiten stonden te staan, het zag er allemaal heel professioneel uit. De commandant zegt wat je moet doen of hoe je moet gaan staan en dat doen ze dan ook. Het enige probleem was dat ze super lang stil moesten staan (Wat die mensen in het echt leger ook doen) en het super warm was buiten dus natuurlijk viel er iemand flauw... Maar verder was het super bijzonder om mee te maken. Die leerlingen in die uniformen komen aan gemarcheerd de 3 vlagen die halfstok hingen werden 1 voor 1 naar beneden gehaald en voordat die Amerikaanse vlag naar benenden wordt gehaald speelt iemand een stuk op een trompet en heb je een paar minuten stilte. Daarna marcheren eerst de mensen die de vlaggen naar beneden hebben gehaald terug de school in en daarna alle andere mensen die daarbij hoorde. En daarna gaan alle overgebleven leerlingen rustig terug naar binnen. Allemaal super professioneel en bijzonder om mee te maken.









Oh en bijna vergeten ! Ik was zo slim om mijn schoolpas mee te nemen en foto's te maken voor het jaarboek dus ik mocht gaan en staan en foto's maken waar ik wilde ! Lucky me ! (: (: (:

Bye, Rosemaryn !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten