maandag 1 september 2014

My first week of High School

Hello everyone !

Hier is het dan... De post waarop de meeste mensen het langst gewacht hebben. Waarschijnlijk de belangrijkste post van alles wat ik hier op zet. My first week of High School....

Nu zullen sommige mensen misschien denken dat het super exciting was en awesome maar nee.... En voordat ik echt ga vertellen hoe mijn eerste week was wil ik eerst dit zeggen. Mean girls, Bring it on en al die andere amerikaanse movies. Overdreven en fake wil je zeggen ? Ik dacht het niet ! Zo zijn High schools echt ben ik achter gekomen ! Al die films zijn echt en niets is verzonnen.... (jammer genoeg...)


Eerste dag op de High School ! Om half 6 was ik mijn bed al uit, nee niet omdat ik zenuwachtig was en niet meer kon slapen. Maar wel omdat de eerste les al om kwart over 7 begint....KWART OVER 7 !!!! Wat betekend dat we rond kwart voor 7 weg moeten rijden omdat het op de weg dan al super druk is. (sommige Amerikanen rijden hier al op hun vijftiende dus moet je voorstellen dat al die mensen op de High School met de auto gaan en hoe druk het dan kan zijn...) Toen we er EIN-DER-LIJK waren (Ik was wel te laat...) heb ik mijn rooster opgehaald en ben ik mijn lokaal gaan zoeken.

1. Ag class (Heeft iets te maken met farming en farm dieren, niets voor mij dus)
2. English 3
3. Theatre
4. U.S History
5. Food science
6. Business management
7. Algebra 2
8. Yearbook

Alleen toen kwam ik erachter dat het een hele campus is en dat ik ergens buiten in een gebouw les had waardoor in nog later was... De school is SUPER GROOT. 2 verdiepingen en een hele campus met alles verschillende gebouwen en super veel sportvelden. Ja precies hetzelfde zoals in al die films. Ook loopt er van alles en nog wat rond, mensen in cheerleader uniforms, in football jackets, politie, militairen, mensen met instrumenten en van alles en nog wat ! Maar dus mijn eerste les was AG class. Toch ben ik er nog niet helemaal achter was het is (Ja ik heb het al 5 dagen achter elkaar gehad en nee ik weet nog steeds niet precies wat het is...) Maar het blijkt een hele makkelijke les te zijn dus daarom heb ik besloten in AG class te blijven... (: (: (: We hebben er deze week nog niet zo heel veel gedaan maar we zijn wel naar de barn geweest (Barn: grote schuur met allemaal dieren) En ja ze hebben zelfs dieren bij ons op school ! (Stier, geiten, varkens etc.) I know right Impressive !












English 3 is niet zo heel bijzonder alleen dat het boek meer dan 1000 pagina's heeft. Gelukkig mogen we het boek op school laten en hoeven we er niet de hele tijd mee rond te lopen. Waar de kluisjes zijn ? Die hebben we niet... Waarom niet ? Nou toen ik dat vroeg kreeg ik het antwoord: Because we have crazy people on this school.... Verder mag je er zelf over na denken wat dat betekend....

Theatre is verder wel leuk. Heel veel doe je er volgens mij niet en deze week hebben we vooral allemaal spelletjes gedaan en op onze smartphones gezeten zoals in elke les.....

U.S History vindt ik niet zo heel leuk.... We leren alleen maar over de geschiedenis van Amerika en verder niets anders. Wat hier trouwens allemaal zo is ! Je leert alleen over Amerika en alles buiten Amerika is niet belangrijk... Zo heb ik al meerdere keren eigenlijk alle keren als ik vertelde dat ik uit Nederland kom te horen gekregen. 'Where is the Netherlands?' en toen ik zei dat het in Europa lag werd het alleen maar nog erger 'Where is Europe?' waarop ik weer zei 'do you know where germany or England is?' en daarna de vraag weer kreeg 'is that by Norway?' waarop ik weer diep zuchtte en maar gewoon een foto liep zien en daarna een soort van hele vage 'ohh uhu okay...' te horen kreeg en het daarna maar gewoon opgaf...

Food science is ook niet zo interessant, tot nu toe hebben we een soort van notitie gemaakt, pizza gegeten, muziek geluisterd, gepraat, op de laptop of op onze smartphones gezeten.. En waar het precies allemaal overgaat en omdraait in deze les weet ik ook nog niet... Wel weet ik dat we boter gaan leren maken..... Of ik dat ooit nodig ga hebben ? Waarschijnlijk niet ik koop het liever gewoon in de supermarkt.

Business management lijkt me wel interessant ook al hebben we tot nu toe ook nog niets gedaan.... Ik ga waarschijnlijk FBLA (futher business leaders of Amerika) joinen.

Algebra 2 gaat wel... Best nog wel een beetje ingewikkeld als je dat nooit echt gehad heb maar nu begrijp ik het gelukkig wel.

En als laatste yearbook ! Wat mij de leukste les lijkt. Wat ik er allemaal over kan vertellen ? Nog niet veel ik zit gewoon bij het jaarboek en ga ervoor zorgen dat we aan het eind van het jaar een super mooi jaarboek hebben die iedereen wilt gaan kopen.

Hoe het verder op school was ? De eerste 2 dagen moeilijk... Ik was natuurlijk the new kid. De eerste twee dagen heb ik ook alleen gelunched ): En toen ik vroeg of ik bij andere kon zitten kreeg ik te horen. 'You can't sit here' dus dat was lekker aardig... En de mensen die ik had ontmoet hadden allemaal een andere lunch dan mij (Er zijn zoveel mensen op deze school dat ze 3 verschillende lunches hebben, lunch A, B en C en ik heb lunch C de lunch voor alle atleten wat ik dus niet ben !) Maar gelukkig had ik al iemand ontmoet voordat school begon en zij had gevraagd of ik woensdag met haar wilde lunchen bij student council. Dus de 3e dag was ik gelukkig niet meer alleen. En vanaf donderdag de 4e dag ging het alleen maar beter ! Mensen begonnen me te herkennen en tegen me te praten ookal kende ik ze niet eens. Op de 4e dag moest ik zelfs kiezen met wie ik ging lunchen omdat meerdere mensen me gevraagd hadden. (: En de 5e dag ging precies het zelfde gewoon super goed !

Oh nog even over alle lessen. Misschien is het jullie al opgevallen maar misschien ook niet... IK HEB GEEN SPORT !!!! Voor de mensen die mij kennen weten dat ik sport echt vreselijk vindt ! Ik hou niet van bewegen en ben veel liever lui dan moe. Dus de school was super lief voor mij en zeiden dat ik geen sport hoefde te doen !!! (: (: (: Lucky me !

Mijn volgende post zal gaan over de Pep Rally die we op school hadden vrijdag en over wat ik vrijdag avond allemaal heb gedaan, waarom ik het football veld op mocht lopen voor de grote wedstrijd en over Who we lost the bell.
Dus weten wat dat allemaal is, inhoudt en wat ik allemaal heb uitgespookt, kijk dan even regelmatig op mijn blog !

Bye Bye, Rosemaryn !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten