woensdag 10 september 2014

Pep Rally, Hillbilly day and we lost the bell.

Hi Y'all !

Vrijdag (2 weken terug) op school waren alle lessen korter dan normaal. Hoeveel korter weet ik niet precies omdat we de raarste tijden ooit hebben. De eerste les is van 7.15 tot 8.08 en de tweede les is van 8.13 tot 9.01 Ja I know weird ! Maar ookal weet ik niet hoeveel korter de lessen waren erg vond ik het niet. Waarom de lessen korter waren ? Het was Hillbilly day dus aardig wat mensen waren verkleed als een hillbilly. Wat een hillbilly is ? Moeilijk uit te leggen omdat ik het zelf ook nog steeds niet precies weet maar google het maar gewoon als je het echt wilt weten. Ook was het senior dag en hadden we een pep rally omdat die avond de eerste officiƫle football wedstrijd van het jaar zou zijn ! Wat een erg belangrijke wedstrijd bleek te zijn omdat het om the bell ging. Wat het precies inhield had ik niet helemaal door maar volgens mij spelen ze elk jaar de eerste wedstrijd voor the bell en het winnende team krijgt the bell en dan het jaar daarna spelen ze weer opnieuw voor the bell.

Maar even terug naar het begin van die vrijdag. 's Ochtends vroeg (7.15) liep ik naar buiten richting het AG gebouw (Zo heet 1 van die buiten gebouwen op de campus) en het was super gezellig want er waren mensen verkleed als Hilbilly en er was muziek en de Seniors waren spellen aan het doen. Jammer genoeg moest ik gewoon naar de les... (Ik ben een Junior..) Verder was er die dag niet zo heel veel bijzonders, er waren wat mensen verkleed er was muziek in de gangen en sommige docenten stonden te dansen. (Misschien toch best bijzonder...) Maar in de lessen gebeurde er niet zo veel tot het laatste uur ! Toen het laatste uur bijna voorbij was kwam de schoolband opeens spelend voorbij en gingen ze alle gangen door om alle leerlingen op te halen en mee te nemen naar 1 van de gymzalen (Ja we hebben meer dan 1 gymzaal, tot nu toe heb ik er 3 gezien en ben nog niet in de hele school geweest dus imagine hoe groot de school is !)

In de gymzaal stonden alle cheerleaders op een rij waar je doorheen moest lopen en je eigen vak moest vinden (Freshmans, Sophomores, Juniors and Seniors) dus ik ging natuurlijk in het Junior vak zitten. Hoe ik het beste een Pep Rally kan omschrijven zodat iedereen precies weet wat het is.... Even denken... LUID ! Heel erg LUID ! Er is muziek de band is aan het spelen de cheerleaders en drillteam schreeuwen, de senioren die het presenteren schreeuwen de leerlingen schreeuwen, de docenten schreeuwen, alles en iedereen schreeuwt ! Maar voordat iedereen schreeuwt moet natuurlijk eerst het Amerikaanse volkslied gezongen worden. Wat ze trouwens allemaal wel heel serieus doen voor een High School. 3 jongens van het leger lopen heel langzaam naar voren met drie verschillende vlaggen en zodra ze stil staan begint de band te spelen en legt iedereen zijn hand op zijn hart en begint mee te zingen. Wat ze trouwens ook elke dag doen voordat de les begint ! Dan wordt er door de intercom geroepen dat je moet staan en dan moet je met je hand op je hart naar de Amerikaanse vlag kijken (Die in elk lokaal hangt) terwijl de meneer door de intercom iets opzegt wat ik trouwens nooit kan verstaan daarna moet je naar de Texaanse vlag kijken (Die ook in elk lokaal hangt) en dan zegt die meneer iets van 'honor the Texas flag....' en dan komt er nog een heel verhaal en moet je een minuut stil zijn.

Band





Anyway back to the Pep Rally. Nadat het volkslied gezongen is begint iedereen gelijk weer te schreeuwen en wordt het voetbal team naar voren geroepen. Ook hebben ze iets leuks verzonnen om bijvoorbeeld gratis kaartjes voor een wedstrijd te winnen of bijvoorbeeld voor home coming (Wat er ook aan begint te komen !!!!) Nadat de coach van het football team erg inspirerende woorden heeft gesproken en de cheerleaders en drillteam iets hebben gedaan is het afgelopen en mag je naar huis.
Cheerleaders
Drillteam
Football spelers


Die avond had ik met een paar meiden afgesproken om naar de Football game the gaan in Tarkington. 30 minuten van Splendora. Eerst zijn we naar 1 van hun huizen geweest en hebben we daar Keeping up with the Kardashians gekeken en wat gedronken en daarna zijn we met 4 meiden en 1 jongen naar Walmart gereden. Toen we bij Walmart aankwamen waren er een paar meiden die naar ons gingen roepen. Wat bleek nou hun kwamen uit Tarkington en hadden hun Tarkington shirts aan en wij hadden onze Splendora Wildcat shirts aan. Dus natuurlijk moet je dan even roepen 'Whooo Wilcats !!!' Waarop die andere meiden natuurlijk weer riepen 'Tarkington Longhorns !!!' en dan ga je weer gewoon verder met je leven.

Nadat we verschillende winkels in zijn geweest om een pinata te vinden (Ik kom later terug op waarom we een pinata nodig hadden) zijn we naar Sonic geweest (Lekkerste fastfood drive by restaurant ever) en hebben we hamburgers gegeten. Daarna zijn we door gereden naar Tarkington voor de football game. Toen we daar aankwamen hebben we eerst de pinata gevuld met Splendora Wildcats t-shirts en snoep en zijn daarna naar het veld gelopen waar de Tarkington Longhorn school band al aan het spelen waren. (Ze waren trouwens super goed en zagen er heel professioneel uit)

Maar voordat de wedstrijd begon mocht ik eerst het veld oplopen !!!!! Als jij als school ergens een uitwedstrijd hebt moet je iets kopen voor de tegenstanders. Dus wij hadden een pinata gekocht. En omdat ik met een paar meiden was die dat normaal altijd doen hadden ze gevraagd of ik mee wilde lopen. Dus daar gingen we arm om arm midden het veld op wachtend op de tegenstander om de pinata te geven.
Hier sta ik midden op het veld


Verder die avond was het super gezellig en hebben we de football game gekeken. In de pauze mocht het drillteam wat doen en mochten de 2 bands een stuk spelen. Ook was het echt school vs. school, scholen hier zijn geen vrienden van elkaar het liep zo erg uit de hand dat er op het footbal veld bijna een gevecht ontstond tussen 2 football spelers. Jammer genoeg, hoe gezellig het ook was, we hebben wel verloren en zo hebben we ook the bell verloren.. Wat je nog maar beter niet hard op, op school moet zeggen want iedereen hier neemt het wel echt heel erg serieus !
Splendora school band

Tarkington school band


Tarkington school band en cheerleaders

Tarkington football spelers

Splendora drillteam en cheerleaders

Splendora football team

Scheidrechters





Splendora drillteam


Ik zal zo snel mogelijk weer een update geven over hoe het gaat en wat ik allemaal doe !

Bye bye, Rosemaryn !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten